Hofstede afgebrand !!!!

Alle onderwerpen, die wel over bowlen gaan, maar nergens geplaatst kunnen worden.

Hofstede afgebrand !!!!

Berichtdoor JKC » 05-07-2010 07:07

Vanochtend schijnt bowlingcentrum de hofstede getroffen te zijn door een grote brand !!

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... wijk.dhtml

:'(
MR.Dynothane (voorheen MR. Vortex)
JKC
BA Regular
BA Regular

Re: Hofstede afgebrand !!!!

Berichtdoor Widelegs » 05-07-2010 07:34

Ik hoor het net op het NOS nieuws.. shhhiiittt!!! :-s
Widelegs
BA Addict
BA Addict

Hi-Game: 300
Gemiddelde: 210

Berichtdoor JKC » 05-07-2010 07:58

Er is helemaal niets meer van over !

zie onderstaande foto's en film

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... m-hofstede
MR.Dynothane (voorheen MR. Vortex)
JKC
BA Regular
BA Regular

Berichtdoor Widelegs » 05-07-2010 15:17

Mag hopen dat niemand zijn ballen hier achter gelaten heeft! Triest einde van de Hofstede..
Widelegs
BA Addict
BA Addict

Gemiddelde: 210

Berichtdoor Speedbird300 » 05-07-2010 15:27

Widelegs schreef:Mag hopen dat niemand zijn ballen hier achter gelaten heeft! Triest einde van de Hofstede..

Present :'( .

Was geen redden meer aan, duurde bijna een uur voordat de brandweer water had gevonden om een poging te gaan doen om nog iets te redden, maar dat was een onmogelijke zaak. Brand is geloof rond half 3 begonnen, toen wij er waren om 10 voor half 4 stond het hele dak al in lichterlaaie en rond half 5-5 uur begon het pand stukje bij beetje in te storten.

Ben er net nog geweest, nablussen gaat nog wel even duren heb ik het idee. Gelukkig is het nabijgelegen woonhuis gespaard gebleven, maar ik heb weer een nieuwe hobby namelijk het zoeken van nieuw materiaal.

De toekomst van de BV Rijswijk is ook nog onzeker, heb vanochtend even met Ben van Spronsen gesproken, maar ook dat ziet er niet heel rooskleurig uit.
There is no substitute for good poker.....ehhhhh....good bowling :hypo:

"If there weren't luck involved I guess I'd win every one"
Speedbird300
BA Mod
BA Mod

Naam: Rutger Willems
Hi-Game: 279
Hi-Serie: 772
Gemiddelde: 187

Berichtdoor Lampie » 06-07-2010 00:27

Zeer triest,
veel sterkte toegewenst aan het personeel en de eigenaren.

M.
Lampie
BA Addict
BA Addict

Berichtdoor gaatjullienietsaan » 06-07-2010 12:39

Triest nieuws, was toch een centrum met naam en historie.

Ben wel benieuwd hoe e.e.a. gaat met mensen die hun bowlingmateriaal in "lockers" hadden.
Krijgen ze hun spullen vergoed via een verzekering? Of is het eigen risico?

Ik heb mijn spullen ook altijd in bowling staan, dan denk je niet aan zoiets, vandaar mijn vraag.

Had veel leuke herinneringen aan dit centrum, zowel eigenaar als gebruikers, veel sterkte.
gaatjullienietsaan
BA Regular
BA Regular

Berichtdoor Japser » 07-07-2010 17:21

gaatjullienietsaan schreef:Triest nieuws, was toch een centrum met naam en historie.

Ben wel benieuwd hoe e.e.a. gaat met mensen die hun bowlingmateriaal in "lockers" hadden.
Krijgen ze hun spullen vergoed via een verzekering? Of is het eigen risico?

Ik heb mijn spullen ook altijd in bowling staan, dan denk je niet aan zoiets, vandaar mijn vraag.

Had veel leuke herinneringen aan dit centrum, zowel eigenaar als gebruikers, veel sterkte.

Dat moeten we maar even afwachten. Ben zelf 6 ballen, 2 tassen en een paar schoenen armer dus het is zeker te hopen dat ik iets terug kan krijgen. En anders zit er niets anders op dan volgend seizoen maar alle toernooien over te slaan en te gaan sparen voor nieuwe knikkers.
Don't be a fool, stay cool!

Bowlen is net als drinken, soms valt het goed en soms valt het niet goed.
Japser
BA Addict
BA Addict

Naam: Jasper Willems
Hi-Game: 289
Hi-Serie: 760 (3)
Gemiddelde: 191

Berichtdoor Clenn » 07-07-2010 20:45

ff tip van ome clenn: ben ervaring deskundige. Ik verloor ooit een balletje of 15 en toebehoren bij de brand in het andere verloren gegane bowling mekka van nederland "de meent - lelystad"

1- Als je aantoonbaar lockers huurde dan is de schade te verhalen op de inboedel verzekering van de bowling.

2- Als je je spullen op de bowling had staan dan word het verzekeringtechnisch lastiger. Je moet iig aangeven dat je je goederen normaal altijd thuis hebt staan maar ze er nu stonden ivm wedstrijden oid. Als de verzekering met die verklaring accoord gaat kan je het verhalen op je eigen inboedel verzekering. ( dit is een groot deel van de gedupeerde van de brand van lelystad gelukt ) Je moet vervolgens wel van al je spullen bonnen kunnen overleggen. ( Als je deze niet meer hebt, kan je wellicht je proshop houder lief aankijken en vragen of hij in zijn administratie de door jou gekochte spullen kan terug vinden en copietjes wil maken, bij sommigen was een ingevulde waarde verklaring van een proshop houder ook afdoende.)

wellicht is het tegenwoordig allemaal anders maar zoals hierboven beschreven hebben destijds de meeste lelystedelingen hun bowlingspullen vergoed gekregen.

Het blijft trouwens doodzonde dat er weer een bowlingtempel met een rijk verleden ter ziele is gegaan. Suc-6 aan alle gedupeerden.

vr gr clenn
Clenn
BA Top
BA Top

Naam: CLENN MATSU MATSU
Hi-Serie: 1521
Gemiddelde: 216

Keer terug naar General Bowling Stuff